Zapraszamy do udziału w tegorocznych intensywnych warsztatach wiosennych z Teatrem 3.5!
„Wiosenne poruszenie!” – to pierwszy z serii zaplanowanych w tym roku warsztatów aktorskich z naszym teatrem.
To zaproszenie do pracy nad odkrywaniem związków między ruchem, oddechem a głosem. Poprzez działania w improwizacji kodowanej tak wspólnej jak i indywidualnej, trening fizyczny i głosowy, badać będziemy możliwości ciała i głosu w kontekście teatralnym. Kolejnym zagadnieniem, które niejako tworzyć będzie klamrę wszystkich naszych działań, będzie praca aktora/aktorów z przestrzenią, poprzez wzajemność, czujność i doświadczanie tak indywidualnej interakcji aktor-przestrzeń-obserwator jak i w działaniu wspólnym.

𝗪 𝗽𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝗶𝗲 𝘄𝗮𝗿𝘀𝘇𝘁𝗮𝘁𝘂:
– ruch komponowany i działania przestrzenne
– elementy teatru fizycznego
– praca z improwizacją
– ćwiczenia fizyczne i głosowe
– pieśń, ciało i słowo w przestrzeni
Startujemy w czwartek 1 maja o godz. 14.00, kończymy w sobotę o godz. 17.00.
(weź ze sobą luźny, nie krępujący strój do ćwiczeń, będzie ich sporo!)
—Uwaga, ilość miejsc ograniczona! Prosimy o zgłoszenia do 24 kwietnia!—
Jak się zapisać?
Przyślijcie nam krótki e-mail, przedstawcie się nieco (Imię, nazwisko, wiek), co was interesuje i
czego oczekujecie po warsztacie z Teatrem 3.5 na adres: teatr3.5info@gmail.com
Dzwońcie lub piszcie pod nr tel.: 665 32 06 16 , lub 665 27 06 16
Koszt:
Opłata: 250zł (trzy dni warsztatów, obiad, śniadanie, kolacja, noclegi)
Przedpłaty w wysokości 50zł należy dokonać najpóźniej do 28 kwietnia
nr rach. bankowego: Fundacja Teatru 3.5 , ul. Różana 4, 82-440 Dzierzgoń
Bank Spółdzielczy w Sztumie 57 8310 0002 0011 1142 2000 0010
Co będzie dziać się w trakcie warsztatów?
Ruch komponowany – wywiedzione z wieloletnich doświadczeń trójmiejskiego Teatru Snów i twórczo rozwijane w Teatrze 3.5 metody tworzenia kompozycji działań aktorskich, zbudowane są
wokół naturalnych potencjałów uczestników. Oparte o ruch jako podstawowy komponent, indywidualne i inne działania przestrzenne aktora/aktorów, komponowane są spójną i jednoczesną
całość. Wypracowane jest w ten sposób swoiste „tworzywo”, z którego budujemy spójną i konkretną treść do przekazania odbiorcom. Nie bez znaczenia są tu swego rodzaju „muzyczność” i „rytm” jako składowe ruchu komponowanego. Pojawiający się czasem tekst, jest zarówno częścią
ruchu jak i jego skutkiem.
Ćwiczenia fizyczne i głosowe – Szczególnie ważne elementy treningu aktorskiego praktykowane przez nasz teatr. Składają się nań tak praca z głosem jak i czysto fizyczne ćwiczenia, mocno skoncentrowane wokół pracy przestrzennej i obecności świadomego swojego ciała, aktora na
scenie. Głos pełni tu rolę zarówno wypadkowej ruchu aktora jak i jego przyczynę. Ćwiczenia te pozwalają uzyskiwać „gotowość” , „obecność” i „aktywność” aktorów na scenie.
Improwizacje – Nieodłączny element pracy aktorów naszego teatru. Podstawowy budulec działań aktorskich. Z improwizacji czerpiemy inspiracje, tworzymy język przedstawień, przekraczamy
bariery. Improwizacje przetwarzane w bardzo precyzyjne etiudy aktorskie są pierwszym z elementów tworzonej kompozycji teatralnej.
Elementy teatru ruchu – Tak jak słowo jest podstawowym budulcem tradycyjnych działań teatralnych, tak dla naszego teatru, niezależnie od formy spektakli, najpierw opowiadamy przy pomocy naszego ciała i użycia go w przestrzeni zarówno indywidualnie jak i we współdziałaniach.
Naszym zdaniem, dobrze wypracowany ruch daje aktorom niezwykłą wiarygodność i jeśli pojawia się słowo zostaje wydatnie wzmocnione w odbiorze. Podczas warsztatu postaramy się zatem przybliżyć nasze metody pracy nad ruchem na scenie.
Wspólne tworzenie działania – Z elementów wypracowanych podczas warsztatów, zbudujemy wspólne działanie teatralne wywiedzione z inspiracji, które ujawnią się podczas pracy grupy.
Chcielibyśmy aby wytworzona „akcja” była autentyczną wypowiedzią pracujących nad swoim warsztatem uczestników.